پارک آبی آتلانتیس یا وایلد وادی؟ کدام را در دبی انتخاب کنیم؟

جستجو در مجله گردشگری

گردشگری 21 فروردین ، 1403 5 دقیقه

پارک آبی آتلانتیس یا وایلد وادی؟ انتخاب بین این دو گزینه همیشه کار دشواری بوده است. از آنجا که دبی، از بهترین شهرهای خاورمیانه و دنیا به شمار می‌رود و مجهزترین مراکز تفریحی را در خود جای داده، انتخاب بین پارک‌های آبی این شهر، کار ساده‌ای نیست. در این مقاله، تصمیم داریم آتلانتیس و وایلد وادی را از جنبه‌های مختلف با یکدیگر مقایسه و برنده میدان را به شما معرفی کنیم. اگر می‌خواهید برای همیشه از دوراهی انتخاب بین پارک آبی وایلد وادی و آتلانتیس دبی راحت شوید، تا انتهای متن همراه ما باشید.

معرفی پارک آبی آتلانتیس دبی

پارک آبی آتلانتیس (Aquaventure Waterpark) از هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های دبی است. این پارک که در مجاورت هتل آتلانتیس قرار دارد، کار خود را از سال ۲۰۰۸ آغاز کرد و به‌سرعت مشهور شد. آتلانتیس، محیطی امن برای تفریح و شادی به شمار می‌رود و جای خود را بین ۱۰ پارک آبی برتر دنیا باز کرده است.

بیش از ۱۰۵ سرسره، استخر و بازی آبی در محوطه ۱۷ هکتاری پارک آبی آتلانتیس وجود دارند که هر یک جذاب‌تر از دیگری هستند. امکانات رفاهی و تفریحی کم‌نظیر آتلانتیس، این مجموعه را به مکانی محبوب برای کودکان و بزرگسالان تبدیل کرده است تا برای چندین ساعت در طول روز، غرق در دنیایی دیگر شوند.

عکس پارک آبی آتلانتیس دبی از بالا

نمایی زیبا از پارک آبی آتلانتیس دبی

آدرس پارک آبی آتلانتیس

پارک آبی آتلانتیس دبی در جزیره پالم جمیرا، انتهای نخل جمیرا واقع شده است. برای رفتن به پارک آبی آتلانتیس با مترو دبی باید در ابتدا خود را به ایستگاه الصفوح و سپس به ایستگاه پالم جمیرا برسانید. در این ایستگاه، قطار را ترک کنید و سوار مونوریل‌های پالم جمیرا شوید. این مونوریل‌ها شما را به پارک آبی آتلانتیس می‌رسانند. اگر سوار و پیاده شدن از چندین وسیله نقلیه برایتان دشوار است، از تاکسی‌های دبی استفاده کنید؛ اما حتما هزینه‌ها را در نظر بگیرید.

ساعت کار پارک آبی آتلانتیس

پارک آبی آتلانتیس دبی همه روزه از ساعت ۰۹:۴۵ تا ۱۸:۳۰ پذیرای عموم مردم است. البته امکان دارد این بازه زمانی در فصل‌ها و مناسبت‌های مختلف، تغییر کند. پیشنهاد می‌دهیم پیش از مراجعه حضوری، برای کسب اطلاعات دقیق درباره ساعت کاری این مجموعه آبی با شماره ۰۰۹۷۱۴۴۲۶۰۰۰۰ تماس بگیرید.

معرفی پارک آبی وایلد وادی دبی

پارک آبی وایلد وادی (Wild Wadi Waterpark) در سال ۱۹۹۸ توسط گروه بین‌المللی جمیرا در دبی افتتاح شده و نمونه‌ای کم‌نظیر در خاورمیانه و دنیا است.

با اقامت در یکی از هتل‌های مجموعه جمیرا می‌توانید به‌صورت رایگان از امکانات پارک استفاده کنید. پارک آبی وایلد وادی دبی بیش از ۱۷ سرسره مختلف دارد و ۳۰ نوع بازی متنوع را در خود جای داده است.

وایلد وادی دبی در بین ۱۰ پارک آبی برتر دنیا قرار گرفته و جوایز و افتخارات بسیاری کسب کرده است. از کودکان کم سن‌وسال تا سالمندان به‌راحتی می‌توانند در این شهر آبی به تفریح و سرگرمی مشغول شوند و اوقات خوشی را برای خود رقم بزنند.

تصویری از پارک آبی وایلد وادی دبی

تصویری از پارک آبی وایلد وادی دبی

آدرس پارک آبی وایلد وادی

پارک آبی وایلد وادی دبی در منطقه جمیرا، ناحیه جمیرا ۲، روبه‌روی برج العرب قرار گرفته است. این پارک حدود ۲۰ دقیقه از مرکز شهر فاصله دارد و برای دسترسی به آن می‌توانید از خودروی شخصی، تاکسی یا اتوبوس استفاده کنید. تاکسی‌های دبی قیمت بالایی دارند؛ اما اتوبوس‌ها بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند. با اتوبوس‌های شماره ۸، ۸۱ و ۸۸ شهر دبی، به‌راحتی به مقصد خواهید رسید.

ساعت کار پارک آبی وایلد وادی

پارک آبی وایلد وادی دبی همه روزه از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۸:۰۰ باز است؛ اما پیشنهاد می‌دهیم قبل از مراجعه حضوری، به‌سراغ سایت رسمی مجموعه بروید یا با شماره ۰۰۹۷۱۴۳۴۸۴۴۴۴ تماس بگیرید تا از ساعت کاری دقیق پارک وایلد وادی در آن بازه زمانی مشخص، اطمینان حاصل کنید.

مقایسه بخش های مختلف پارک آبی آتلانتیس و وایلد وادی دبی

پارک آبی آتلانتیس و وایلد وادی از بهترین مجموعه‌های آبی در سراسر دنیا هستند و هردو از بخش‌های تفریحی و رفاهی مختلفی تشکیل شده‌اند. در ادامه با امکانات هریک از این پارک‌ها، بیشتر آشنا خواهید شد تا تصمیم‌گیری برایتان ساده‌تر شود.

  • بخش‌های مختلف پارک آبی وایلد وادی دبی: این پارک، بازی‌ها و سرگرمی‌های فراوانی دارد؛ اما برخی از آن‌ها از جمله سرسره سقوط آزاد جمیرا سکیرا، سرسره برج سورج، سرسره مستر بلسترز، سرسره تنتروم، رودخانه خروشان و استخر موج از محبوب‌ترین بازی‌های پارک آبی وایلد وادی هستند. این پارک آبی همچنین شامل چندین رستوران، آلاچیق‌های مجهز، اسپا، رختکن، پارکینگ، صندلی برای حمام آفتاب و امکانات دیگر است. نکته مهم اینکه، افراد توان‌یاب نیز به‌راحتی می‌توانند از تفریحات و امکانات موجود در مجموعه آبی وایلد وادی استفاده کنند.

  • بخش‌های مختلف پارک آبی آتلانتیس دبی: بخش‌های تفریحی این پارک به‌قدری متنوع هستند که همه را وسوسه می‌کنند. از بازی‌های پارک آبی آتلانتیس می‌توان به سرسره‌های برج پوزیدون، سرسره زومرانگو، سرسره اسلیترین، سرسره حمله کوسه‌ها، سرسره برج نپتون، استخر موج، خلیج دلفین و زیپ‌لاین یاد کرد. آتلانیس از امکانات رفاهی همچون رستوران، پارکینگ و فروشگاه لباس و سوغاتی نیز برخوردار است.

عکس از سرسره های پارک آبی آتلانتیس

تصویری از سرسره‌های پارک آبی آتلانتیس

از آنجا که پارک آبی اتلانتیس از لحاظ وسعت، بزرگ‌تر از پارک آبی وایلد وادی است، بازی‌های بیشتری دارد؛ اما تنوع سرگرمی‌های وایلد وادی باعث می‌شود که بازدیدکنندگان تا ساعت‌ها مشغول بازی و شادی باشند. در حقیقت، هر دو پارک در بین بهترین مجموعه‌های آبی جهان قرار گرفته‌اند و جذاب‌ترین امکانات رفاهی و تفریحی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

مقایسه قوانین پارک آبی آتلانتیس و قوانین وایلد وادی

قوانین پارک‌های آبی معمولا مشابه یکدیگر است. طبق قوانین پارک آبی آتلانتیس و وایلد وادی، باید در محوطه بازی‌ها، لباس شنای مناسب به تن داشته باشید؛ لباسی که بدون زیپ و سگک باشد تا از آسیب به سایر افراد جلوگیری شود. افرادی که لباس عادی پوشیده‌اند نیز اجازه استفاده از امکانات پارک را ندارند.

همچنین لنز چشمی استفاده نکنید، داخل پارک‌ها سیگار نکشید و همچنین هشدارهای مأموران و غریق نجات را جدی بگیرید. ورود آب و خوراکی نیز به داخل پارک‌های آبی دبی ممنوع است. اگر قوانین و مقررات را رعایت کنید، لحظاتی بسیار شاد را در پارک‌های آبی دبی سپری خواهید کرد.

عکس از پارک آبی وایلد وادی دبی

عکسی از پارک آبی وایلد وادی دبی

قیمت بلیط پارک آبی آتلانتیس ارزانتر است یا وایلد وادی؟

در پاسخ به سوال «پارک آبی وایلد وادی یا آتلانتیس؟» نوبت به مقایسه قیمت بلیط‌های ورودی رسیده است. به یاد داشته باشید که در هر دو پارک، امکانات تفریحی و رفاهی ویژه‌ای در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

قیمت پارک آبی وایلد وادی دبی برای افراد با قد کمتر از ۱۱۰ سانتی‌متر، ۲۸۴ درهم به‌صورت حضوری و ۲۳۱ درهم به‌صورت آنلاین است. اشخاص با قد بلندتر از ۱۱۰ سانتی‌متر نیز باید به همین منوال،۳۳۶ یا ۲۸۳ درهم پرداخت کنند. کودکان کمتر از دو سال، برای ورود به پارک وایلد وادی نیازی به تهیه بلیط ندارند.

قیمت بلیط پارک آبی آتلانتیس دبی برای بزرگسالان از ۳۹۵ و برای کودکان کمتر از سه سال از ۲۷۰ درهم شروع می‌شود. برای خرید بلیط پارک آبی آتلانتیس دبی می‌توانید از طریق سایت مجموعه یا به‌صورت حضوری اقدام کنید. هزینه پارک آبی وایلد وادی دبی کمتر از قیمت بلیط آتلانتیس است؛ اما تفاوت مبلغ‌ها چندان مشهود نیست و در تصمیم‌گیری گردشگران، تأثیر خاصی ندارد.

بالاخره پارک آبی آتلانتیس یا وایلد وادی دبی؟

پارک آبی آتلانتیس یا وایلد وادی؟ بالاخره کدام را انتخاب کنیم؟ اکنون که با پارک‌های آبی آتلانتیس و وایلد وادی آشنا شده‌اید و درباره هردو اطلاعات کافی به دست آورده‌اید، نوبت به انتخاب رسیده است. این پارک‌ها از بهترین جاذبه‌های تفریحی و گردشگری دبی به شمار می‌روند و سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده از سراسر جهان دارند. درواقع، تفریح و خوش‌گذرانی در آتلانتیس و وایلد وادی، تجربه‌ای تازه و هیجان‌انگیز است و در ذهن‌ها باقی می‌ماند.

اکنون نوبت شما رسیده که با در نظر گرفتن سلیقه، بودجه و اولویت‌هایتان، یکی از این دو پارک خارق‌العاده را برای تفریح انتخاب کنید؛ البته با انتخاب هر دو پارک نیز ضرر نخواهید کرد. پیش از تصمیم‌گیری در این رابطه، با خرید تور دبی از آژانس هورام، ابتدا از فاکتورهای اصلی سفر همچون بلیط هواپیما و رزرو هتل مطمئن شوید و سپس سراغ سایر برنامه‌ها بروید. کلیه تورهای داخلی و خارجی مجموعه هورام با کیفیت بالا و قیمت منصفانه عرضه می‌شوند و برای بودجه‌ها و سلیقه‌های مختلف، مناسب هستند.

سؤالات متداول:

۱- ساعت کار پارک آبی آتلانتیس به چه صورت است؟

شما می‌توانید از ساعت 9:45 تا 18:30 می‌توانید از تفریحات این پارک لذت ببرید.

۲- ساعت کار پارک آبی وایلد وادی به چه شکل است؟

این پارک آبی دبی، همه‎روزه از ساعت 10 تا 18 پذیرای شما است.