جهنم تایلند؛ یکی از عجیب‌ترین مناطق دنیا

جستجو در مجله گردشگری

گردشگری 20 فروردین ، 1403 5 دقیقه

شاید تصورش کمی دور از ذهن باشد، اما جهنم هم در نوع خودش می‌تواند یک مقصد جذاب توریستی به حساب آید. جهنم تایلند همان جاذبه گردشگری موضوع بحث ماست که تا آن را از نزدیک نبینید و هیجان موجود در آن را با تمام وجود لمس نکنید، متوجه عمق ماجرا نمی‌شوید. توصیه می‌کنیم جهت آشنایی مختصر با دوزخ تایلند این جاذبه متفاوت و دیدنی ادامه مطلب را همراه ما باشید.

جهنم تایلند کجاست؟

جهنم تایلند عنوانی رعب‌انگیز، اما وسوسه‌کننده برای یکی از جاهای دیدنی تایلند است. این پارک در فاصله بین دو شهر تایلند با نام‌های بانکوک و پاتایا قرار دارد. ماهیت این پارک عجیب‌وغریب که آن را با نام باغ وانگ سائن سوک می‌شناسند، مجسمه‌هایی با جثه و هیبت آدمیزاد تشکیل می‌دهند که در حال چشیدن طعم عذاب الهی هستند. آتش این عذاب هم ریشه در اعمال و کارهای نادرستی دارد که از سوی گناهکاران انجام پذیرفته است.

تصویری از جهنم تایلند

تصویری از مجسمه‌های عجیب جهنم تایلند

تاریخچه جهنم تایلند

حالا که دانستید باغ جهنمی تایلند کجاست، بد نیست از تاریخچه ساخت آن هم بیشتر بدانید. جهنم مفهومی آشنا اما غیرملموس برای بسیاری از پیروان ادیان مختلف است. به جرأت می‌توان گفت که در تمامی مذاهب و ادیان‌، جهنم بخش بسیار مهم و حیاتی را به خود اختصاص می‌دهد. پیروان آیین بودا در تایلند نیز همچون پیروان ادیان مختلف، اعتقاد راسخی به وجود جهنم در دنیای دیگر دارند.

طبق باور پیروان این آیین، افرادی که مرگ آن‌ها را فرا می‌گیرد، نزد شخصی به نام پادشاه مرگ حاضر شده تا از سرنوشت خویش مطلع شوند. پادشاه مرگ با مروری جامع بر کارنامه عمر چندین ساله این افراد، اعمال خوب آن‌ها روی صفحه‌ای از طلا و اعمال بدشان را بر تکه‌ای از پوست سگ به قلم تحریر درمی‌آورد. دراین‌میان، آنچه باعث ورود افراد به جهنم می‌شود، اعمال بد و گناهان نابخشودنی است که توسط فرد در مراحل مختلف زندگی صورت پذیرفته است.

پارک جهنم در کشور تایلند را می‌توان مینیاتوری فشرده از جهنمی دانست که پیروان آیین بودا به آن اعتقاد و باور دارند. ایده طراحی و ساخت این مکان رعب‌انگیز توسط راهبی تایلندی با نام کاراموزا مطرح شد. هدف از ساخت چنین باغی هم در ابتدا افزایش آگاهی و متنبه‌کردن مردم از گناه در این دنیای فانی بود. وجود صندوق‌های صدقات و حضور راهبان بودایی در گوشه‌گوشه این باغ، ایده خیرخواهی راهب کاراموزا را کاملا تصدیق می‌کند.

تصویری از پارک جهنم تایلند

تصویری از مجسمه‌های جهنم تایلند

بخش‌های مختلف جهنم تایلند

بخش‌های جذاب و هولناک جهنم کشور تایلند با فضای خوش‌آمدگویی آن آغاز می‌شود. در این قسمت، چندین مجسمه بزرگ کنار تابلویی ایستاده‌اند که با خط درشت روی آن نوشته شده است به جهنم خوش آمدید.

بخش‌های دیگر این باغ ناخوشایند و خوفناک را مجسمه‌های زن و مردی تشکیل می‌دهند که به واسطه انجام گناهان مختلف، طعم متفاوتی از عذاب الهی را تجربه می‌کنند. برخی از این مجسمه‌ها بدنی کاملاً عریان و زبانی آوایزان‌شده تا کف زمین دارند. برخی از آن‌ها دست و پایی قطع‌شده دارند و خون از بخش‌های مختلف بدنشان در حال جاری‌شدن است. عده‌ای دیگر از این مجسمه‌ها توسط نگهبانان در دیگ آب جوشی در حال جوشیدن هستند. در گوشه دیگری از این باغ می‌توانید مجسمه‌هایی زنجیر به گردن را مشاهده کنید که منتظر صادرشدن حکم نهایی توسط پادشاه مرگ هستند.

در پارک جهنمی تایلند، هرگونه خطا و گناهی تاوانی دارد و هرکسی به شیوه‌ای کاملاً متفاوت با عقوبت کار خود مواجه می‌شود. نکته جالب توجه، وجود صندوق‌های صدقاتی است که در کنار مجسمه‌های مختلف به چشم می‌خورد. در بخش نهایی این باغ، حکمت وجود این صندوق صدقات با جمله‌ای تأمل‌برانگیز به همگان اعلام می‌شود: «اگر شیطان را در این جهان ملاقات کردی، در بخشش و نذر و نیاز کوتاهی نکنید؛ چراکه این کار به شما کمک می‌کند تا در زندگی بعدی، شیطان را شکست بدهید.»

تصویری از یک مجسمه در جهنم تایلند

عکس یکی از مجسمه‌های جهنم تایلند

جهنم در فرهنگ تایلند

جهنم برای پیروان آیین بودا در تایلند، آخرین مقصد نیست. طبق باورهای مذهبی این آیین، افراد بعد از مرگ، برحسب میزان اعمال خوب و بدی که دارند، به دو مقصد بهشت یا جهنم هدایت می‌شوند. جهنم از نگاه تایلندی‌ ها سکونتگاه موقتی کسانی است که در ترازوی سنجش اعمال، کفه بدی‌هایشان سنگین‌تر از کفه خوبی‌ها باشد. افراد با چشیدن عذاب و عقوبت کارهای نادرست خود در این مکان پر از دردورنج، تبدیل به بودایی پاک و قدیس می‌شوند. نکته جالب این است که عمر سکونت افراد در جهنم، بستگی زیادی به میزان گناهان و خطاهایی دارد که از آن‌ها سر زده است.

یکی دیگر از باورهای قابل تأمل و اعجاب‌انگیز پیروان بودایی در تایلند، ماهیت ظاهری جهنم است. طبق این آیین، جهنم دارای دو بخش سرد و گرم است که در بخش سرد آن، گناهکاران با سرما و یخ و در بخش گرمش با گرما و آتش عذاب می‌شوند. خوب است بدانید که جهنم در فرهنگ تایلندی، با واژه ناراکا شناخته می‌شود. در این فرهنگ، ناراکا هشت گودال وسیع و بزرگ دارد که هر گودال به 16 منطقه مختلف راه پیدا می‌کند. طبیعتاً نحوه مجازات افراد در هر گودال با گودال‌های دیگر تفاوت‌هایی اساسی دارد.

عکسی از مجسمه در جهنم تایلند

تصویری از مجسمه‌های ترسناک جهنم تایلند

مجسمه‌های جهنم تایلند

مجسمه‌های جهنم در تایلند، عناصر اصلی این فضای خوفناک و هراس‌انگیز را تشکیل می‌دهند. این مجسمه‌ها جنسی سیمانی دارند که توسط لایه‌ای رنگی پوشانده شده‌اند. قدمت بسیاری از این مجسمه‌ها بسیار زیاد است. آنچه به این مسجمه‌های سیمانی جان می‌بخشد، اندازه و هیبت آن‌هاست که گاه با اندازه واقعی انسان‌ها برابری می‌کند.

جالب است بدانید که مجسمه‌ها بازیگران اصلی نمایش هولناک و مهیب جهنم کشور تایلند هستند. برخی از این مجسمه‌ها به شکل فردی و برخی به شکل گروهی توسط نگهبانان یا شکنجه‌گران در حال عذاب‌کشیدن هستند.

آدرس جهنم تایلند

پارک جهنم که بیشتر با باغ وانگ سائن سوک شناخته می‌شود،  در استان چونبوری در تایلند و در شهر بانگ سائن واقع شده است. اگر تور پاتایا را خریدید، می‌توانید با 25 دقیقه رانندگی، خودتان را به این باغ مخوف و اعجاب‌انگیز برسانید. در تور بانکوک نیز تا این باغ جهنمی، یک ساعت و نیم فاصله است که این مسافت را می‌توانید هم به شکل مستقیم با تاکسی و هم به شکل غیرمستقیم با کمک اتوبوس یا قطار سپری کنید.

ساعت کار جهنم تایلند

بلیط پارک جهنمی تایلند برای تمام سنین کاملاً رایگان است. اگر وسوسه بازدید از این پارک عجیب‌وغریب به جانتان افتاد می‌توانید هر روز هفته از ساعت 6 صبح تا 6 بعدازظهر مهمان صحنه‌های نفس‌گیر و طاقت‌فرسای آن باشید.

تایلند؛ مقصدی با اعجاب‌انگیزترین جاذبه های دنیا

بسیاری از گردشگران، تایلند را با تفریحات آبی مهیج آن و طبیعت بکری که دارد یاد می‌کنند. وقتی که برای این گروه از افراد از وجود اعجاب‌انگیزترین جاذبه دنیا در تایلند رونمایی می‌کنیم، می‌توانیم به‌خوبی نشانه‌های بهت و حیرت را در چشمانشان مشاهده کنیم. این جاذبه حیرت‌برانگیز جهنم تایلند است که در رسانه‌ها و مجلات، از آن کمتر صحبت می‌شود. این جاذبه شگفت‌انگیز و منحصربه‌فرد، صحنه‌هایی دیدنی از دنیای آتشین بعد از مرگ را به نمایش می‌گذارد. ما در این نوشتار تلاش کردیم با توصیف گوشه‌هایی از این فضای رعب‌انگیز، حال‌وهوای حضور در آن را برایتان به تصویر بکشیم. شما نیز اگر به دنیای بعد از مرگ و داستان‌های نهفته در آن علاقه‌مند هستید، می‌توانید همین الان برای خرید تور تایلند برنامه‌ریزی کنید تا یکی از تماشاگران شجاع و جسور باغ جهنمش باشید.

سؤالات متداول:

۱- جهنم تایلند چیست؟

جهنم تایلند نام یکی از جاهای دیدنی تایلند است که نشان‌دهنده جهنم در فرهنگ تایلندی است. در این باغ، با اعتقادات تایلندی‌ها درباره جهنم آشنا خواهید شد.       

۲- قیمت بلیط جهنم تایلند چقدر است؟

بازدید از این جاذبه گردشگری تایلند برای همه افراد با هر سنی رایگان است؛ اما پیشنهاد می‌کنیم که کودکان و نوجوانان را به این منطقه نبرید.