قیمت غذا در دبی و رستوران های مختلف آن

جستجو در مجله گردشگری

گردشگری 30 دی ، 1402 5 دقیقه

اگر قصد سفر به امارات را دارید، بهتر است قبل از سفر، با قیمت غذا در دبی آشنا شوید. ندانستن این موضوع می‌تواند سفر شما را تحت‌الشعاع قرار دهد؛ زیرا دبی شهر ارزانی نیست و کوچک‌ترین اشتباهتان می‌تواند هزینه‌ها را بالا ببرد.

البته با اینکه هزینه‌ها در این شهر بالا است، اما تا حدی نیز به انتخاب‌های شما بستگی دارد. این شما هستید که انتخاب می‌کنید به سراغ غذاهای گران‌قیمت بروید یا کمی ارزان‌تر. در ادامه، با هزینه غذا در دبی 2024 به صورت کامل آشنا خواهید شد. 

میانگین قیمت غذا در دبی 

اگر بخواهیم به‌صورت میانگین، قیمت غذای روزانه هر نفر را در شهر دبی حساب کنیم، حدود 100 درهم می‌شود. بله؛ واحد پول دبی، درهم است. اگر هم خیلی صرفه‌جویی کنید و سراغ گزینه‌های خیلی ارزان بروید، این رقم به 50 درهم می‌رسد. اگر کمی بیشتر خرج کنید، به 150 درهم نیز می‌رسد. البته گروهی از مسافران سراغ هتل‌ها و رستوران‌های بسیار لوکس دبی می‌روند که بدون شک، هزینه غذا در آن‌ها بالاتر خواهد بود.

باتوجه به این موضوعی که عنوان کردیم، هزینه‌ای که باید برای غذا در دبی بپردازید، به انتخاب‌های شما بستگی دارد. باتوجه به هدفتان از سفر و اینکه می‌خواهید زیاد هزینه کنید، یک سفر معمولی داشته باشید یا با کمترین هزینه، دبی را بگردید، می‌توانید سراغ رستوران‌های لوکس، متوسط یا ارزان بروید.

قیمت غذا در رستوران‌های دبی

همان‌طور که در بخش قبلی اشاره کردیم، اینکه چه رستورانی را با چه سطحی و در چه منطقه‌ای برای صرف غذا انتخاب کنید، اهمیت زیادی در تعیین قیمت غذا در دبی دارد. حتی گاهی اگر یک نوع غذا را در دو رستوران متفاوت سفارش دهید، تفاوت قیمت چشمگیری را تجربه خواهید کرد. به عنوان مثال، اگر به رستوران برج‌های معروف این شهر بروید، باید توقع افزایش 40 درصدی قیمت غذا را داشته باشید. 

در کل، همه‌چیز به بودجه شما در سفر بستگی دارد. اگر قصد صرفه‌جویی در هزینه غذا در دبی را دارید، بهتر است از نقاط توریستی معروف دور شوید و سراغ رستوران‌های محلی و معمولی بروید. این شهر، کافه‌‌رستوران‌های مقرون‌به‌صرفه زیادی دارد. در ادامه به‌صورت کلی، قیمت غذا در انواع رستوران‌های دبی را بررسی می‌کنیم:

  • قیمت غذای خیابانی:  معمولاً کمتر از 25 درهم امارات
  • قیمت غذا در رستوران‌های ارزان: بین 18 تا 80 درهم
  • قیمت غذا در رستوران‌های متوسط: بین 80 تا 250 درهم
  • قیمت غذا در رستوران‌های لوکس: بین 250 تا 700 درهم

تصویر یکی از رستوران های دبی

تصویری از یک رستوران در دبی

قیمت غذاهای دریایی در دبی

از آنجایی که دبی یک شهر بندری است و ماهی‌فروشی‌های زیادی دارد، بنابراین رستوران‌های دریایی متنوعی در این شهر فعالیت می‌کنند و انواع غذاهای دریایی در این رستوران‌ها سرو می‌شود. اگر شما هم به غذای دریایی علاقه دارید و مسافر دبی هستید، بهتر است با قیمت این نوع غذاها در این شهر بیشتر آشنا شوید.

نکته قابل توجه این است که قیمت‌‌ها باتوجه به سطح رستوران‌‌ها متغیر هستند و به اقتصادی یا لوکس بودن آن رستوران بستگی دارند؛ اما به‌صورت میانگین، بین ۵۰ درهم تا ۱۰۰ درهم قیمت دارند. همچنین، قیمت محبوب‌ترین مواد غذایی دریایی برای طبخ در دبی به شرح زیر است: 

  • میگو: هر کیلوگرم بین ۳۰ تا ۵۰ درهم
  • خرچنگ: هر کیلوگرم بین ۳۰ تا ۴۰ درهم
  • ماهی تازه: بسته به نوع ماهی، هر کیلوگرم بین ۴۰ تا ۱۸۰ درهم

تصویری از یک بشقاب غذای دریایی

تصویر یک بشقاب غذای دریایی

قیمت غذای گیاهی در دبی

در شهر دبی، هر نوع غذایی با هر ذائقه‌ای بخواهید پیدا می‌شود. باتوجه به اینکه گردشگران زیادی رژیم غذایی دارند یا گیاه‌خوار هستند، غذاهای گیاهی زیادی نیز در رستوران‌های این شهر سرو می‌شود. اگر شما هم به دنبال پیدا کردن غذاهای گیاهی در این شهر هستید، نگران نباشید! رستوران‌های زیادی غذای گیاهی سرو می‌کنند. به صورت میانگین، قیمت این غذاها در دبی بین ۴۰ تا ۶۰ درهم  است. البته قبلاً هم اشاره کردیم که قیمت غذا در دبی به انتخاب رستوران و سطح آن بستگی دارد.

تصویری از غذای گیاهی

تصویری از غذای گیاهی

قیمت نوشیدنی در دبی

دبی آب و هوای شرجی دارد و طبیعی است که شما در این آب و هوای گرم بخواهید مایعات کافی بنوشید تا گرمازده نشوید. حتی اگر در فصل خنک نیز به این شهر زیبا و توریستی سفر کنید، تشنگی زیادی سراغ شما می‌آید. قیمت نوشیدنی نیز مانند قیمت غذا در دبی در سال 1403 به چند عامل بستگی دارد: چه نوشیدنی‌ای می‌خواهید، در کدام منطقه و چه رستوران و کافه‌ای می‌خواهید سفارش دهید. ما در ادامه به‌صورت کلی این موضوع را بررسی خواهیم کرد.

در کافه‌های دبی، انواع‌ نوشیدنی‌های سرد و گرم سرو می‌شود که از میان آن‌ها قهوه و چای طرفداران زیادی دارند. کاراک که چای شیرین است، نوشیدنی ملی امارات محسوب می‌شود و همراه با شیر، زعفران و دارچین سرو می‌شود و قیمت میانگین آن، 40 درهم است. البته چای معمولی از 10 تا 15 درهم فروخته می‌شود و قیمت قهوه نیز از 3.5 تا 21 درهم است. 

تصویری از نوشیدنی‌ های دبی

تصویری از نوشیدنی‌ها در شهر دبی

قیمت آب معدنی در دبی

نوشیدن آب، یکی از بخش‌های جدا نشدنی زندگی ما است؛ اما در سفر می‌تواند دغدغه‌هایی همراه داشته باشد. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند در زمان سفر خود از آب لوله‌کشی آن شهر استفاده نکنند و آب معدنی بخرند؛ به همین دلیل، دانستن قیمت آب معدنی در دبی نیز اهمیت زیادی دارد. در سال‌های اخیر، آب‌ لوله‌کشی دبی با روش‌های مدرنی تسویه شده و مردم امارات با خیال راحت از آب شهری استفاده می‌کنند. با این‌‌حال، گردشگرانی که می‌خواهند آب معدنی تهیه کنند می‌توانند بطری یک و نیم لیتری را بین 1.5 تا 3 درهم بخرند. 

قیمت فست‌ فود در دبی

اگر به فست فود علاقه دارید یا اینکه می‌خواهید هزینه‌های سفر خود را کم کنید، در دبی، انواع فست‌فودها با قیمت متنوع در اختیار شما قرار دارد. به صورت میانگین، قیمت فست‌فودها بین 20 تا 50 درهم متغیر است. قیمت کی اف سی در دبی، بین 20 تا 180 درهم و هزینه مک‌دونالد در دبی حدوداً 33 درهم است. اگر می‌خواهید کنار غذای خودتان نوشابه نیز میل کنید، قیمت آن حدودا 4.5 درهم است.

تصویری از فست فود در شهر دبی

تصویر فست فود

قیمت میوه در دبی

میان‌وعده‌ها اهمیت زیادی در مسافرت دارند و میوه یکی از سالم‌ترین مواد غذایی است؛ زیرا هم دردسر تهیه ندارد و هم در دسترس است. شما می‌توانید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و محلی، به‌راحتی میوه بخرید. قیمت پرطرفدارترین میوه‌ها در دبی را در ادامه ذکر کرده‌ایم:

  • قیمت هر کیلو موز:  بین 4 تا 11 درهم
  • قیمت هر کیلو پرتقال: بین 4 تا 20 درهم
  • قیمت هر کیلو سیب: بین 5 تا 11 درهم

تصویری از یک مغازه میوه فروشی

تصویری از یک مغازه‌ی میوه فروشی در دبی

قیمت مواد غذایی در دبی برای شام و ناهار

اگر با تور دبی سفر نکردید و در جایی اقامت دارید که امکان آشپزی وجود دارد، می‌توانید با تهیه موادغذایی آشپزی کنید. در این حالت، نه‌تنها هزینه‌های شما کم می‌شود، بلکه طبق ذائقه و علاقه خود نیز غذا می‌خورید. در ادامه، قیمت مواد غذایی پرمصرف در دبی را ذکر کردیم: 

  • قیمت هر کیلو برنج: بین 5 تا 15 درهم
  • قیمت 12 عدد تخم‌مرغ: ببین 6 تا 18 درهم
  • قیمت هر کیلوگرم فیله مرغ: بین 15 تا 56 درهم
  • قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز: بین 23 تا 56 درهم
  • قیمت هر کیلوگرم گوجه: بین 3 تا 18 درهم
  • قیمت هر کیلوگرم سیب‌زمینی: بین 2 تا 7 درهم
  • قیمت هر کیلوگرم پیاز: بین 2 تا 5 درهم

قیمت مواد غذایی صبحانه در دبی

صبحانه یکی از وعده‌های مهم غذایی است و خیلی‌ها نمی‌توانند از این وعده بگذرند. در امارات نیز رستوران‌های زیادی هستند که صبحانه سرو می‌کنند؛ اما بیشتر مسافران ترجیح می‌دهند این وعده را خودشان تهیه کنند.

قیمت یک صبحانه در دبی به‌صورت میانگین، 35 درهم امارات است و اگر بخواهید خودتان موادغذایی آن را بخرید، به شرح زیر است:

  • قیمت هر لیتر شیر: بین 4.37 تا 11 درهم
  • قیمت هر قرص نان 50 گرمی: بین 3.7 تا 10 درهم
  • قیمت هر کیلوگرم پنیر محلی: بین 16 تا 90 درهم
  • قیمت هر کیلو شکر: 7 تا 9 درهم امارات 
  • قیمت شیشه 350 گرمی مربا: 10 تا 14 درهم

در دبی هرچقدر پول بدهید، آش می‌خورید

در این مطلب به بررسی قیمت غذا در دبی پرداختیم و با میانگین هزینه خرید غذا در رستوران‌ها و قیمت موادغذایی آشنا شدیم. در پایان، بازهم باید یادآوری کنیم که قیمت این غذاها به موقعیت رستوران و محلی که از آنجا غذا و نوشیدنی می‌خرید، بستگی دارد؛ بنابراین اگر می‌خواهید یک سفر مقرون‌به‌صرفه داشته، سراغ گزینه‌های لوکس نروید.

سؤالات متداول

۱- میانگین قیمت غذا در دبی چقدر است؟

اگر در سفرتان به دبی بخواهید کم‌خرج باشید، قیمت خوراکتان به 50 درهم هم می‌رسد؛ اما در حالت عادی، هزینه‌تان ممکن است بین 100 تا 150 درهم بشود.

۲- آیا در دبی می‌توانیم غذای گیاهی بخوریم؟

در دبی هر نوع غذایی برای هر ذائقه‌ای یافت می‌شود؛ درنتیجه اگر گیاهخوار هستید هم می‌توانید غذاهای گیاهی خوبی پیدا کنید. میانگین قیمت این غذاها بین 40 تا 60 درهم است.