وقت سفارت نروژ

فرم ثبت نام وقت سفارت نروژ

اخذ-وقت-سفارت نروژ


نروژ، کشوری اسکاندیناوی با طبیعتی بکر و چشم‌اندازهای بی‌نظیر، مقصدی رویایی برای بسیاری از گردشگران است. این کشور با ف یوردهای عمیق، کوه‌های سر به فلک کشیده، جنگل‌های انبوه و شفق‌های قطبی خیره‌کننده، هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود می‌کشاند. نروژ یکی از کشورهای عضو پیمان شینگن است که از کشورهای حوزه اسکاندیناوی نیز می باشد. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های نروژ، طبیعت بکر و دست‌نخورده آن است. ف یوردهای نروژ، که در واقع خلیج‌های باریک و عمیقی هستند که به دل کوه‌ها نفوذ کرده‌اند، یکی از زیباترین مناظر طبیعی جهان به شمار می‌روند. شما می‌توانید با قایق‌سواری در این ف یوردها، از مناظر اطراف لذت ببرید و به روستاهای کوچک و ماهیگیری سر بزنید. نروژ از شرق با سوئد، از شمال با فنلاند و از شمال شرق با روسیه هم مرز است و با آنها مرز مشترک دارد. نروژ علاوه بر طبیعت بکر، شهرهای تاریخی و مدرنی نیز دارد. اسلو، پایتخت نروژ، شهری زیبا با معماری مدرن و موزه‌های متنوع است. برگن، دومین شهر بزرگ نروژ، شهری تاریخی با بندری زیبا و رنگارنگ است. برای سفر به نروژ، به ویزای شینگن نیاز دارید. این ویزا به شما اجازه می‌دهد تا به مدت حداکثر 90 روز در کشورهای عضو منطقه شینگن سفر کنید. برای اخذ ویزای نروژ، باید مدارک مورد نیاز را به سفارت یا کنسولگری نروژ ارائه دهید. این مدارک شامل پاسپورت معتبر، عکس، بیمه مسافرتی، رزرو هتل و بلیت برگشت است. 
اخذ وقت سفارت نروژ اولین قدم برای سفر به این کشور زیباست. با توجه به اهمیت این مرحله و سوالات متعددی که در این زمینه مطرح می‌شود، در این مقاله سعی شده است تا اطلاعات جامع و دقیقی در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

وقت سفارت نروژ

جهت گرفتن ویزا برای سفر به کشور نروژ، تعیین وقت سفارت نروژ اولین قدم و مرحله از فرآیند گرفتن ویزا به شمار می رود. برای انجام این مرحله، متقاضیان باید اول از همه وارد وبسایت رسمی سفارت نروژ شده و اطلاعات مربوط به نوع ویزا و خدمات مورد نظرشان را وارد کنند. پس از آن می توانند وقت سفارت نروژ را تعیین کنند، البته ناگفته نماند پیش از تعیین باید تاریخ و زمان مورد نظرشان را مشخص کنند. پس از آن می توانند مراحل بعدی را پشت سر بگذارند و مدارک مورد نیازشان را آماده کنند. برای گرفتن نوبت وقت سفارت نروژ، باید مرحله های مربوط به نوبت دهی را به شکل آنلاین طی کنید. توجه داشته باشید حتی هزینه وقت سفارت را می بایست به صورت آنلاین و با کارت های اعتباری بین المللی پرداخت نمایید. چنانچه ویزا کارت و یا مستر کارت ندارید، می توانید برای پرداخت، از خدمات ارزی ایرانیکارت استفاده کرده و درخواست خود را در پنل آن ثبت نمایید.

راهنمای وقت سفارت نروژ با VFS Global

افرادی که تصمیم دارند از کشوری همانند نروژ دیدن کنند، می توانند شرکت VFS GLOBAL را به عنوان واسطه قرار دهند تا برای درخواست ویزا و قرار ملاقات های خود دیگر دردسر زیادی را متحمل نشوند. استفاده از شرکت وی اف اس گلوبال برای انجام امور اخذ ویزای نروژ، روند کار شما را بسیار آسان تر خواهد کرد. باید بدانید که ممکن است گاهی جهت تضمین و تایید مدارک مورد نیازتان برای اخذ ویزای نروژ، قرار ملاقاتی با شرکت VFS Global داشته باشید.

راهنمای وقت سفارت نروژ با آژانس گردشگری هورام گشت

برای گرفتن وقت سفارت نروژ می توانید با مشاورین مجرب آژانس گردشگری هورام گشت مشورت کرده و کلیه فرآیند و مراحل دریافت وقت سفارت نروژ را به عهده کارشناسان این مجموعه قرار دهید. کارشناسان مجرب ما جهت ارائه خدمات در حوزه دریافت ویزا و وقت سفارت نروژ آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند.

وقت-سفارت-با-هورام

وقت سفارت فوری نروژ

تا مدتی پیش، برای انجام کارهای انگشت نگاری باید به سفارت مراجعه می کردید و به دلیل اینکه تعداد تقاضاها زیاد بود و سفارت همیشه شلوغ بود، پیش می آمد که برای وقت عادی سفارت باید متقاضیان چندین ماه در نوبت انگشت نگاری منتظر می ماندند. اما در امروزه، انگشت نگاری به شرکت طرف قرارداد سفارت نروژ (یا همان شرکت وی اف اس گلوبال) سپرده شده است و در مدت زمان کمتر از دو هفته می توان برای ارائه مدارک و انگشت نگاری به مرکز خدمات ویزای نروژ مراجعه نمود. به همین دلیل دیگر نیازی به دریافت وقت فوری سفارت نیست.

وقت-سفارت-فوری

هزینه وقت سفارت نروژ

هزینه دریافت وقت سفارت نروژ به دست کارشناسان آژانس گردشگری هورام گشت انجام خواهد شد. شما می توانید کارهای گرفتن وقت سفارت نروژ را به همکاران ما در آژانس گردشگری هورام گشت سپرده تا در کمترین زمان و بدون دغدغه در رابطه با داشتن زمان خالی برای مصاحبه و ارائه مدارک، در زمان دلخواهتان وقت سفارت را برای شما رزرو کند. نکته بسیار مهمی که در این رابطه وجود دارد، این است که می توانید هزینه های مربوط به انگشت نگاری تمامی مقاصد توریستی حوزه شینگن را به صورت ریالی پرداخت نمایید و البته مقداری یورو برای کارهای سفارت همراه خود نیز داشته باشید تا هزینه های نقدی را هم در همان زمان پرداخت کنید.
1. هزینه انگشت نگاری ویزای نروژ که هم به صورت ریالی و هم به صورت یورو دریافت می شود.
2.هزینه خدمات کارگزاری VFS Global به صورت ارزی در کارگزاری سفارت نروژ.

نکته مهم ۱: هزینه ای که برای دریافت ویزای نروژ پرداخت می کنید باید به صورت نقدی و اسکناس باشد و اسکناس ها نباید خط خوردگی و پارگی داشته باشند و همگی باید سالم باشند. 

نکته مهم ۲: وجه پرداختی به سفارت باید به صورت کامل و بدون هیچ کم و کاستی باشد چرا که اگر کم تر از مبلغ مورد نیاز باشد سفارت از پذیرفتن پرونده شما خودداری می کند و اگر زیادتر باشد سفارت مبلغ مازاد را بر نمیگرداند.

مدارک مورد نیاز وقت سفارت نروژ

برای گرفتن وقت سفارت نروژ می بایست مدارک ذیل را ارائه دهید:

مدارک شخصی

مدارک هویتی از قبیل شناسنامه و کارت ملی (ترجمه رسمی)
چند قطعه عکس 3 در 4
اصل و کپی گذرنامه
کپی ویزاهای شینگن قبلی
دعوتنامه
مدارکی که نوع رابطه شما با میزبان را مشخص می کند (مثلاً رابطه خویشاوندی)
گواهی کتبی و رسمی والدین (برای افراد زیر 18 سال)
مدارک شغلی (ترجمه شده)
فیش حقوقی 3 ماه اخیر
گردش مالی
ترجمه مدارکی مانند سند خانه مسکونی، ملک تجاری و …
بیمه مسافرتی معتبر به همراه کپی آن


مدارک شغلی

گواهی اشتغال به کار (جواز کسب، نامه اشتغال به کار، پروانه پزشکی، گواهی اشتغال به تحصیل و …)
برگه مرخصی (در صورت کارمند بودن)
سابقه بیمه تأمین اجتماعی (سه ماه اخیر)
فیش حقوقی (در صورت کارمند بودن)
لیست بیمه کارکنان (در صورت کارفرما بودن)


مدارک مالی

نامه تمکن مالی و ریز گردش حساب ۳ ماه اخیر به زبان انگلیسی
اسناد ملکی (در صورت وجود)

مدارک سفری

فرم تکمیل و امضا شده درخواست ویزا به زبان انگلیسی
رزرو و واچر هتل، مطابق با بازه زمانی اقامت در نروژ
رزرو بلیت هواپیما (رفت و برگشت)
بیمه نامه مسافرتی بین المللی
دعوت نامه دوستان یا آشنایان ساکن نروژ (در صورت وجود)
رضایت نامه والدین برای افراد زیر ۱۸ سال

نکات مهم در گرفتن وقت سفارت نروژ

جهت مراجعه به سفارت نروژ باید به این نکات توجه نمایید: 

تکمیل دقیق فرم درخواست: هرگونه اشتباه در اطلاعات وارد شده می‌تواند منجر به رد درخواست ویزا شود.
آماده‌سازی مدارک مورد نیاز: تمام مدارک مورد نیاز را به صورت کامل و مرتب آماده کنید.
حضور به موقع: سعی کنید چند دقیقه زودتر از موعد مقرر در سفارت حاضر شوید.
پوشش مناسب: هنگام مراجعه به سفارت، لباس رسمی بپوشید.
پاسخگویی به سوالات افسر ویزا: در صورت انجام مصاحبه، به سوالات افسر ویزا با صداقت و صراحت پاسخ دهید.
*در روز مصاحبه حتما فردی را با خود به بهمراه داشته باشید تا وسایل اضافی شما را بگیرد.

سفارت نروژ کجاست

نروژ یکی از کشورهایی است که در ایران سفارت دارد و همین امر باعث می شود تا شما به راحتی بتوانید جهت ارائه مدارک و گرفتن ویزا به صورت حضوری به سفارت آن مراجعه نمایید. سفارت نروژ در شمال شهر تهران قرار دارد و برای رسیدن به آن راه های دسترسی متفاوتی وجود دارد که شما می توانید به آسانی با وارد کردن نام سفارت نروژ در برنامه های نقشه یابی، مسیرهای دسترسی به آن را مشاهده نمایید.

نشانی: تهران –  فرمانیه، بلوار لواسانی، دیباجی شمالی، خیابان یاسمن، پلاک ۷۲
ایمیل: emb.tehran@mfa.no
تلفن تماس: 02122291333
ساعات کاری: 8 الی 13:30
سایت: https://www.norway.no/en/iran/

روزهای تعطیل سفارت نروژ سال 2024

سفارت نروژ همانند دیگر سفارتخانه های خارجی در ایران، علاوه بر جمعه و شنبه در بعضی از روزهای دیگر تعطیل می باشد که این تعطیلات عبارتند از:

روز سال نو
روزهای اول و دوم نوروز
روز طبیعت
روز عید پاک
روز شهادت امام علی (ع)
روز کارگر
روز ملی نروژ
روز شهادت امام حسین (ع)
روز اربعین
شهادت امام حسن (ع)
شهادت حضرت فاطمه (ع)
روز کریسمس
Boxing Day

سوالات متداول

  • هزینه اخذ وقت سفارت نروژ چقدر است؟
  • مدت زمان اعتبار ویزای نروژ چقدر است؟
  • آیا می‌توان وقت سفارت نروژ را به صورت حضوری گرفت؟
  • چه مدت طول می‌کشد تا ویزای نروژ صادر شود؟