معرفی بازارهای عمده فروشی شهر ایوو چین

جستجو در مجله گردشگری

گردشگری 06 تیر ، 1403 7 دقیقه

بازارهای شهر ایوو چین، شهر عمده فروش های چین

شهر ایوو در شرق کشور چین در استان ژجیانگ واقع شده است. در این شهر به دلیل نداشتن خاک حاصل خیز و در نتیجه نداشتن کشاورزی بخش عمده کسب و کار مردمان این منطقه را، تجارت و خرید و فروش تشکیل می دهد. در ابتدا دولت چین با راه اندازی بازار مدرن و عمده فروشی، پایه های این بازار های بزرگ را بنا نهاد. رفته رفته با پیشرفت در صنعت تجارت در اوایل سال 2000، بازار ایوو به یکی از بزرگ‌ ترین بازارهای کالاهای کوچک در جهان تبدیل شد. تا اینکه از سال 2005، لقب بزرگ‌ترین بازار کالاهای کوچک جهان را از آن خود کرد. اجناس مختلف و متنوعی که از حد انتظار فراتر است را می توانید به راحتی در این بازار ها بیابید. اجناسی مثل  لوازم التحریر، لوازم تزئینی، جواهرات، تجهیزات الکترونیکی، وسایل خانه و آشپزخانه و ... به وفور و در مناسب ترن قیمت ها در این بازارها یافت می شوند. خرید با کیفیت، ارزان قیمت و پر تنوع از خصوصیات بارز این بازار ها می باشد. شما برای خرید از این بازار ها ابتدا باید ویزای چین را تهیه نمایید.

بازار ایوو چین

مهمترین بازارهای ایوو چین

در ادامه به معرفی بزرگ ترین، معروف ترین و پر جنب و جوش ترین بازار های جهان که در شهر ایوو چین قرار دارد می پردازیم. بازار هایی که تمام  اقلام و اجناسی که به ذهنتان برسد را در این مکان ها می توانید به راحتی و به وفور پیدا کنید. برخی از مهمترین بازار های ایوو عبارتند از:

*بازار بین المللی ایوو فوتین
*بازار هوانگ یوان
*مرکز خرید بین وانگ
*بازار شب ایوو 
*اینتایم شاپینگ سنتر


بازار بین المللی ایوو فوتین (Yiwu Internatinal Trade City)

بازار فوتین یا شهر تجارت بین المللی ایوو یک مجتمع تجاری غول پیکر و عظیم الجثه در شهر ایوو است که نظر هر تاجر و خریداری را به خود جلب می کند. می توان این بازار را به عنوان بهشت بازرگانان در نظر گرفت. این مجتمع غول پیکر از 5 قسمت مختلف تشکیل شده که هر قسمت از 4 یا 5 طبقه برخوردار است. هر طبقه از هر قسمت به فروش محصول خاصی می پردازد یا به نوعی بورس یک محصول خاص می باشد. خریداران با گشت و گذار و پرس و جو در این مجتمع، حتی می توانند کالاهایی با قیمت کمتر از کارخانه را بیابند. با تهیه ویزای چین و سفر به این شهر از این فرصت خرید عالی از بازار های فوتین شهر ایوو بهرمند شوید. در ادامه با محصولات متنوع هر قسمت از بازار فوتین آشنا خواهید شد.

قسمت اول: در این قسمت در طبقات مختلف با کالاهایی نظیر اسباب‌بازی‌ ها، گل ‌های مصنوعی، جواهرات و اکسسوری های مربوط به مو برخورد می کنیم. در اصل لوازم تزیینی و مناسب هدیه در این قسمت موجود است.


قسمت دوم: این قسمت عمدتاً به فروش محصولاتی مانند وسایل بسته‌ بندی، سخت‌افزار، لوازم الکتریکی و لوازم خودرو می ‌پردازد. در واقع برای افراد فعال در صنعت تولید و بسته بندی مناسب است.

قسمت سوم: در این قسمت با لوازم مدرسه، لوازم ورزشی، تجهیزات تفریحی، مواد شوینده، لوازم آرایشی و بهداشتی برخورد می کنیم. این بخش پر رونق برای عموم مردم و مغازه داران بسیار جذاب است.

قسمت چهارم: این قسمت بیشتر بر پوشاک و زیر مجموعه آن مانند کلاه، دستکش، جوراب و امثال آن تمرکز دارد. این قسمت نیز همانند قسمت سوم برای عموم افراد و مغازه داران بسیار جذاب است.

قسمت پنجم: تخصص این قسمت در فروش لوازم پزشکی، دارو، مواد غذایی و لوازم خانگی است. این قسمت از تنوع محصول بسیار زیادی برخوردار است.


نکته: البته لازم به ذکر است با توجه به گستردگی محصولات در این مجتمع تجاری و همچنین پهناور بودن آن، سازماندهی عالی و بی نقص آن باعث شده هر شخص به راحتی بتواند به کالای مورد نظر خود دسترسی پیدا کند.

بازار بین المللی ایوو فوتین


بازار هوانگ یوان (Huangyuan Market)

صنعت پوشاک یکی از دلایل اصلی رونق و گسترش صادرات در چین است که بازار بزرگ هوانگ یوان قطب آن به حساب می آید. این بازار که در رتبه دوم بازار های بزرگ، معروف، مشهور و پر رونق شهر ایوو قرار می گیرد یکی از بازار های اختصاصی فروش پوشاک در جهان است. این بازار بزرگ از 8 طبقه تشکیل شده و به فروش کالاهایی چون لباس زنانه، لباس مردانه، لباس بچه گانه، لباس خواب، لباس چرمی، لباس ورزشی و ... می پردازد. برای خرید از این بازار بزرگ ابتدا باید اقدام به دریافت ویزای چین نمایید.

بازار هوانگ یوان

مرکز خرید بین وانگ (Binwang Market)

این بازار بزرگ به تنوع و گستردگی در انواع منسوجات و محصولات مربوط به پارچه و کالای خواب معروف است. این بازار که در 5 طبقه مختلف تقسیم بندی شده است کالاهایی از 16 صنعت متفاوت را ارائه می دهد. در این مرکز خرید از 12 ظهر تا 12 شب می توانید به گشت و خرید بپردازید. با تهیه ویزای چین می توانید محصولاتی نظیر پوشاک، پارچه، کالای خواب، گردنبند، نخ پشمی، حوله، چرم، لباس زیر، لباس خواب و کراوات را از این مجتمع بزرگ و زیبا خریداری نمایید. البته در بخش هایی از این مرکز خرید کالاهای دیگری نیز مشاهده می شود. کالاهایی از قبل شیرینی، تخمه، آجیل بو داده و حتی مبلمان نیز در این مرکز خرید موجود است. عمده غرفه های این مرکز تجاری به خرده و عمده فروشی می پردازند.

مرکز خرید بین وانگ

بازار شب ایوو (Yiwu night Market)

در این بازار که از ساعت 18 بعد از ظهر تا 4 صبح فعالیت می کند انواع و اقسام کالاها را می توانید با قیمت بسیار مناسب پیدا کنید. اما باید بدانید خبری از برند های گران و معروف در این بازار نیست. این مرکز خرید تا حدی سنتی می باشد و عموم تاجرانی که به این شهر سفر میکنند از پرسه زدن در این بازار جذاب غافل نمی شوند. جهت بازدید و خرید از این بازار جذاب در ابتدا ملزم به تهیه ویزای چین می باشید. همچنین در ادامه بازدید از محصولات موجود در این بازار، می تواند از صدها غرفه موجود در این بازار فست فود ها و خوراکی هایی چینی را امتحان کنید.



اینتایم شاپینگ سنتر (Intime Shopping Mall)

اولین فروشگاه خرده فروشی در ایوو می باشد که در سال 1998 افتتاح گردید. این فروشگاه تلاش می کند با همکاری مارکت ها و برند های معروف، صنعت مد و فشن را دگرگون کند. این مرکز خرید از 10 صبح الی 22 شب پذیرای عموم مردم است. در این مرکز خرید انواع و اقسام اجناس از با کیفیت ترین ها تا کم کیفیت ترین ها را می توان خریداری کرد. یعنی با هر توان مالی و سلیقه ای کالایی برای خریدن پیدا می شود، فقط کافی است ویزای کشور چین را تهیه کنید و با سفر به ایوو متناسب با سلیقه و توان مالی خود خرید کنید.

اینتایم شاپینگ سنتر

حمل و نقل از بازارهای شهر ایوو 

ایوو قطب تجارت و فروش کالاهای صادراتی خرد و عمده در چین است. هر چند این شهر از بزرگترین مسیر ریلی جهان برخوردار است اما تجار برای حمل و نقل بار از ایوو به کشور ایران از دو راه هوایی و دریایی می تواند استفاده کنند. از این بین راه دریایی در بین تاجران ایرانی از استقبال بیشتری برخوردار است.


شهر ایوو غیر از بازار های بزرگی که در بالا معرفی کردیم از تعدادی بازارهای دیگر برخوردار است که از جمله آن‌ ها می‌ توان به بازار تلفن همراه، بازارساعت رومیزی و مچی، بازار شمع، بازار صنعت و دکوراسیون، بازار جوراب، بازار گل مصنوعی، بازار عینک، بازار منسوجات، بازار کیف، بازار کفش و بازار مواد پلاستیکی اشاره کرد.


نقشه شهر ایوو چین

yiwu-china-map

فاصله زمانی ایوو تا شهرهای دیگر چین

نام شهرفاصله به کیلومتربا هواپیمابا اتوبوس
با تاکسیبا قطار
بیجینگ20002 ساعت17 ساعت  ----17 ساعت
شانگهای284---4 ساعت4 ساعت2 ساعت
گوانجو20001.5 ساعت1.5 ساعت--- 21 ساعت
شنزن22001.5 ساعت17 ساعت--- 23 ساعت
هانگژو132---2 ساعت2 ساعت1 ساعت