با پارک آبی آکوامارین استانبول آشنا شوید

جستجو در مجله گردشگری

گردشگری 28 اسفند ، 1402 5 دقیقه

استانبول، مقصد محبوب گردشگران ایرانی و یکی از رنگارنگ‌ترین شهرهای دنیا است. سواحل زیبا، آثار تاریخی تماشایی و کوچه‌ها و خیابان‌های دنج، از دیدنی‌های این شهر دوست‌داشتنی به شمار می‌روند؛ اما جاذبه‌های استانبول به همین مکان‌ها ختم نمی‌شود. پارک‌های آبی استانبول، بهترین مکان برای تفریح و سرگرمی هستند و طرفداران بسیاری دارند. در این مقاله به معرفی پارک آبی آکوامارین استانبول، یکی از وسیع‌ترین و مجهزترین پارک‌های آبی شهر می‌پردازیم. برای آشنایی با این پارک، لطفا تا انتهای متن همراه ما باشید.

معرفی پارک آبی آکوامارین استانبول

پارک آبی آکوامارین (Grand Aqua Marine) با مساحت ۱۵۰۰۰ متر مربع و ظرفیت ۴۰۰۰ بازدیدکننده، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی استانبول است. این پارک، امکانات تفریحی و رفاهی فوق‌العاده‌ای دارد و مکانی عالی برای تفریح و سرگرمی محسوب می‌شود.

شاید آکوامارین بهترین پارک آبی استانبول نباشد؛ اما قطعا یکی از مجهزترین‌ها است و سالانه گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند. اگر اهل هیجان هستید و تفریح‌های آبی را دوست دارید، در سفر به استانبول حتما به پارک آکوامارین سر بزنید.

تصویری از پارک آبی آکوامارین استانبول

تصویری از پارک آبی آکوامارین

بازی ها و امکانات پارک آبی آکوامارین استانبول

امکانات تفریحی متعددی در پارک آبی آکوامارینا وجود دارد که هر‌کدام هیجان‌انگیزتر از دیگری هستند. این امکانات شامل ۱۷ سرسره و بیش از ۱۰ استخر و وسیله بازی است. در ادامه، با برخی از پرطرفدارترین بازی‌های موجود در پارک آبی آکوامارین استانبول آشنا خواهید شد.

  • سرسره‌ها: کامیکازه، اختاپوس، لوپینگ راکت، سیاه‌چاله، چاله فضایی و تونل فری فال
  • استخرها: استخر موج، استخر کودکان
  • سایر امکانات تفریحی: رودخانه تنبل، قایق موتوری، اسکی روی آب، فلای بورد، ویک بورد، پدالو، ساید کیک، رینگو، غواصی، ایرستریم، بنانا، سونار
  • امکانات خدماتی و رفاهی: رستوران، رخت‌کن، فروشگاه سوغاتی، ایستگاه کمک‌های اولیه، دوش، صندلی آفتاب‌گیر، کابانا

اغلب سرسره‌ها و استخرهای آکوا مارینا برای کودکان و بزرگسالان مناسب هستند و ایمنی بالایی دارند. این پارک علاوه‌بر اینکه یک مکان تفریحی عالی است؛ لوکیشنی رویایی برای عروسی نیز به شمار می‌رود. بسیاری از زوج‌های جوان با رزرو قایق موتوری و شناور شدن روی آب، یک عروسی فراموش‌نشدنی برای خود رقم می‌زنند.

قوانین پارک آبی آکوامارین استانبول

برای لذت بردن از حضور در پارک آبی آکوامارین و احترام به خود و دیگران، بهتر است قوانین این پارک را رعایت کنید. آکوامارین قوانین خاص و پیچیده‌ای ندارد و مانند سایر پارک‌های آبی جهان است. در ادامه، نکات مهم در بازدید از پارک را شرح می‌دهیم.

  • پیش از استفاده از هر بازی، قوانین و شرایط آن را مطالعه کنید.
  • پوشش مردان و پوشش زنان در پارک آبی استانبول باید لباس شنای مناسب باشد. استفاده از بازی‌ها با لباس معمولی امکان‌پذیر نیست.
  • استفاده از پوشک مخصوص شنا برای کودکان الزامی است.
  • به همراه داشتن نوشیدنی و خوراکی در پارک آکوامارین هیچ منعی ندارد.

در کنار رعایت قوانین و مقررات، حتما کرم ضد آفتاب و کلاه نیز به همراه داشته باشید تا آفتاب‌سوخته نشوید. آکوامارین، مملو از بازی‌های آبی و سرگرمی‌های مختلف است که با احترام به قوانین می‌توانید بیشترین لذت را از آن‌ها ببرید.

عکس پارک آبی آکوامارین

نمایی از پارک آبی آکوامارین

قیمت بلیط پارک آبی آکوامارین استانبول

قیمت پارک آبی استانبول برای آقایان و بانوان، متفاوت است. آقایان برای ورود به پارک آبی آکوامارین باید حدود ۶۰ لیر و بانوان حدود ۷۰ لیر پرداخت کنند. هزینه ورود برای کودکان بین پنج تا ۱۲ سال نیز، ۳۵ لیر است. البته این مبلغ‌ها در روزهای آخر هفته، ۱۰ لیر بیشتر می‌شوند. پکیج‌های خانوادگی، گروهی و VIP نیز در دسترس هستند که قیمت‌های متفاوتی دارند.

بلیط پارک آبی آکوامارین استانبول را می‌توانید به‌صورت حضوری از باجه‌های موجود در پارک خریداری کنید یا با مراجعه به سایت رسمی مجموعه، این کار را انجام دهید. کودکان کمتر از پنج سال نیازی به تهیه بلیط ندارند.

آدرس پارک آکوامارین استانبول

پارک آکوامارین در بخش اروپایی استانبول، منطقه بیوک چکمجه، خیابان کماندو قرار گرفته است و حدود ۵۰ کیلومتر با میدان تکسیم فاصله دارد. از آنجا که آکوامارین خارج شهر است، سرویس‌های رایگان برای دسترسی به آن در نقاط مختلف استانبول در نظر گرفته شده‌اند. اگر بین ساعت‌ ۸:۳۰ تا ۱۰:۰۰ خود را به این سرویس‌ها برسانید، بدون دردسر به مقصد خواهید رسید؛ در غیر این صورت باید از تاکسی‌های دربست استفاده کنید؛ زیرا پارک آبی آکوامارین استانبول خارج از محدوده شهری است.

ساعت کار پارک آکوامارین استانبول

پارک آبی آکوا مارینا استانبول یک پارک روباز است و به دلیل شرایط آب‌وهوایی، در پاییز و زمستان فعالیت نمی‌کند. در فصل‌های گرم سال، همه روزه از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۸:۰۰ می‌توانید برای ورود به این پارک، بلیط تهیه کنید؛ درنتیجه در شب های استانبول نمی‌توانید روی تفریحات این پارک آبی حساب کنید. پیش از مراجعه حضوری بهتر است سری به سایت رسمی مجموعه بزنید و از ساعت دقیق فعالیت پارک آکوامارین استانبول مطلع شوید.

اگر در دو فصل پاییز و زمستان به استانبول سفر کنید، لذت بازی و تفریح در پارک‌های آبی را از دست خواهید داد؛ زیرا پارک آبی سرپوشیده در استانبول بسیار کم است و امکانات پارک‌های روباز را ندارد.

تجربه سفری هیجان انگیز به استانبول، با تورهای هورام

در این مقاله به معرفی آکوامارین، یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی استانبول پرداختیم. اگر می‌خواهید یک روز هیجان‌انگیز و شاد را به‌همراه دوستان و آشنایان سپری کنید و برای مدتی از دغدغه‌های روزمره دور باشید، آکوامارین بهترین انتخاب است. سرسره‌ها، استخرها و بازی‌های جذاب این پارک باتوجه به استانداردهای روز دنیا طراحی و ساخته شده‌اند و برای سنین مختلف، مناسب هستند.

فرصت را از دست ندهید و همین حالا با خرید تور استانبول از آژانس هورام، یکی از به‌یادماندنی‌ترین سفرهای عمرتان را رقم بزنید. تورهای داخلی و خارجی این مجموعه با کیفیت عالی و قیمت منصفانه به مشتریان عرضه می‌شوند‌. برای مشاهده جزئیات هر تور مسافرتی، وارد صفحه اصلی شوید. اگر سوال یا ابهامی در این رابطه دارید نیز با کارشناسان مجرب حاضر در هورام تماس بگیرید.