معرفی کامل میدان تکسیم استانبول | هورام گشت تاج

جستجو در مجله گردشگری

گردشگری 15 مهر ، 1402 10 دقیقه

میدان تقسیم، در گذشته منطقه ای برای توزیع آب در محله ها و مناطق استانبول بوده است. از این رو به دلیل توزیع و تقسیم آب بین مناطق شهر، این منطقه (تکسیم) نام گرفت. تکسیم که در قلب استانبول قرار دارد، دارای مکان‌ های تاریخی در استانبول است. میدان تکسیم به دلیل قرار گرفتن در مرکز شهر، مقصد گردشگری بسیاری از گردشگران در سراسر جهان به حساب می آید. این مکان علاوه بر هتل ها و رستوران ها، مکان های تاریخی، توریستی و باستانی بسیاری دارد. میدان تکسیم استانبول در بخش اروپایی این شهر و در منطقه بی‌اوغلو واقع شده است. این میدان مکانی عالی برای تجمعات عمومی است. برای جشن گرفتن رویدادهایی مانند سال نو، و میدان شامل بازاری است که شاهد رویدادها، نمایشگاه های هنری، فعالیت های کودکان، نمایشگاه کتاب و سایر صنایع دستی است و به ندرت پیش می آید که بازار آرام باشد که این امر افزایش می یابد. این میدان همچنین شامل بنای یادبود جمهوری ترکیه و روز آزادی و پیروزی است و معمولاً مردم برای گرفتن عکس در مقابل آن جمع می شوند. این میدان دسترسی کاملی از لحاظ حمل و نقل عمومی به تمام نقاط شهر دارد، به طوری که اگر قصد بازدید از هر قسمت استانبول را دارید کافی است خودتان را به میدان تقسیم برسانید و از آنجا با مترو، اتوبوس، تراموا و... راهی مقصد شوید. میدان تکسیم فقط در استانبول واقع شده است و عناوینی مانند "میدان تکسیم انتالیا" ، "میدان تکسیم انکارا" یا "میدان تقسیم ایران !" وجود خارجی ندارد. در این مقاله به معرفی کامل میدان تکسیم استانبول خواهیم پرداخت. با ما در آژانس هورام گشت همراه باشید.

میدان-تکسیم-استانبول

حمل و نقل عمومی در میدان تقسیم استانبول

تراموا: تراموا یا همان قطار کابلی تنها وسیله حمل و نقل عمومی است که اجازه عبور و مرور در میدان تکسیم را دارد. برای دسترسی به این میدان از محله‌های دیگر مانند سلطان احمد بهترین وسیله جابجایی تراموا است.
مترو: متروی خط M2 در میدان تکسیم ایستگاه دارد که از همه نقاط شهر دسترسی به این بخش از شهر را ممکن کرده است.
اتوبوس: در شمال میدان تقسیم اتوبوس‌های خطی قرار دارند که برای رفتن به فرودگاه بهترین گزینه‌اند. این اتوبوس‌ها همچنین شما را به پایانه اتوبوس‌های خطی می‌برند که از آنجا می‌توانید با دیگر اتوبوس‌ها به نقاط مختلف شهر بروید.
تاکسی: از میدان تقسیم کمی که به سمت شمال بروید دو خط تاکسی قرار گرفته است که می‌توانید فاصله شیشلی تا میدان تکسیم را با آن‌ها بپیمایید و همچنین به آکسارای و امینونو بروید.


تاریخچه میدان تکسیم

میدان تکسیم در ابتدا تنها یک میدان عادی بود که به افتخار جمهوریت ترکیه ساخته شده بود اما از سال‌های قدیم تا به حال در این میدان تغییرات زیادی اعمال شده است. حتی بیش از 10 سال میدان تکسیم کم تردد بود و رفت و آمد قابل توجه‌ای در آن انجام نمی‌شد! تا اینکه مسئولین ترکیه به فکر سر و سامان دادن به این بخش از شهر استانبول افتادند و با یک مشاور هنری از کشور فرانسه به نام "هنری پروست" برای تبدیل این میدان به یکی از قطب‌های تجاری و تفریحی استانبول قراداد بستند که آقای پروست بسیار موفق نیز عمل کرد. یک پادگان بزرگ در مجاورت میدان تقسیم استانبول قرار داشت که در ابتدا تخریب شد و سپس فضای سبز زیایی جای آن را گرفت. با گسترش فضای تفریحی سبز و آمدن کافه‌، رستوران و فروشگاه‌ها به این بخش از شهر، میدان تقسیم به شکل امروزی خود در‌ آمد و تبدیل به یک مکان گردشگری شد.

میدان-تکسیم


تکسیم استانبول در شب

تکسیم استانبول در شب یکی از مکان هایی است که شاهد حرکت واضحی در آن است. علاوه بر این، خیابان استقلال در استانبول یکی از مکان‌هایی است که تا پاسی 
از شب مملو از زندگی است و می‌توانید گروه‌های موسیقی و هنرمندان خیابانی زیادی را ببینید که در ابتدای شب در امتداد خیابان و کناره‌های آن پخش می‌شوند. مردم از گوش دادن به آنها لذت می برند. 


بهترین هتل های استانبول در منطقه تکسیم

تکسیم بهترین منطقه استانبول است که شامل هتل هایی است که با تنوعی که همه سلیقه گردشگران را برآورده می کند متمایز هستند. این هتل ها از متنوع ترین و غنی ترین هتل های استانبول هستند. 

هتل های 3 ستاره تکسیم

1.هتل ستاره تکسیم استانبول

یکی از بهترین هتل های سه ستاره استانبول است و به دلیل موقعیت مکانی و تراس متمایزش با منظره پانوراما از تنگه بسفر متمایز است و دارای دکوراسیون زیبا، مبلمان مدرن، کف چوبی و بالکن شیشه ای است. به عنوان یک استخر سرپوشیده و یک مرکز سلامتی و بسیاری از خدمات مهم دیگر. این هتل دارای صرافی و سرویس ترانسفر فرودگاهی، علاوه بر غذاهای محلی و بین المللی است. صبحانه به صورت بوفه باز و ناهار و شام به صورت بوفه باز با منوی آلاکارته سرو می شود.

هتل-ستاره-تکسیم

2.هتل اتوپرا استانبول

این هتل یک هتل به سبک کلاسیک است که در سیصد متری میدان تقسیم و ایستگاه مترو تقسیم قرار دارد. دارای دکوراسیون مدرن و میز پذیرش 24 ساعته است و برای علاقه مندان به عکاسی مناسب است. اتوپرا دارای تهویه مطبوع، کف پارکت، و تلویزیون صفحه تخت است. یک صندوق امانات نیز وجود دارد. حمام خصوصی دارای لوازم آرایش رایگان، دمپایی، و سشوار است. علاوه بر این، میز تور، خدمات خشکشویی و کرایه ماشین در محل وجود دارد.

اتوپرا-استانبول


3.هتل جهانگیر استانبول

هتل جهانگیر یکی از معروف ترین هتل های استانبول است که چشم اندازی جذاب به تنگه بسفر و شهر استانبول دارد و اتاق های آن فضاهای مناسبی برای رفت و آمد و زندگی با گرمایش و عایق صدا دارد. اتاق‌های غیرسیگاری نیز وجود دارد و هتل سرویس رفت‌وآمد به فرودگاه و جاذبه‌های گردشگری را نیز ارائه می‌کند. همچنین غذاهای محلی، یونانی، آمریکایی و به طور کلی بین‌المللی را در قالب غذاهای à la carte ارائه می‌کند و اتاق‌های استاندارد را در یک تخت یک نفره یا یک تخت دو نفره و اتاق‌های سوپریور با منظره بسفر یا با دو تخت یک نفره ارائه می‌دهد. 

هتل-جهانگیر-استانبول

هتل های 4 ستاره استانبول
1.هتل اینپرا تکسیم استانبول 
این هتل بهترین قیمت را در بین قیمت هتل های استانبول ارائه می دهد و همچنین خدمات مختلفی مانند حمل و نقل به فرودگاه، اتاق جلسه، خدمات کرایه ماشین، میز تور و صرافی ارائه می دهد. همچنین دارای استخر و جکوزی است و دارای حمام بخار سونا، سالن بدنسازی و دارای موقعیت ممتاز، چند قدمی میدان تقسیم، خیابان استقلال و ایستگاه مترو است و دارای اتاق های متصل مناسب برای خانواده ها می باشد.

اینپرا-هتل استانبول

2.هتل نیپون استانبول 

اتاق‌های هتل نیپون جادار هستند و مبلمان مدرن همگی دارای تهویه مطبوع هستند، علاوه بر عایق صدا، و در داخل اتاق‌ها و سوئیت‌ها، هر کدام دارای یک قسمت نشیمن زیبا، حمام سوئیت، و تلویزیون صفحه‌ تخت هستند. برخی اتاق‌ها دارای آشپزخانه کوچک مجهز به وان هستند و اتاق‌ها و سوئیت‌ها چشم‌انداز جذابی از دریا یا بناهای دیدنی شهر دارند. در مورد صبحانه برای مهمانان، این بوفه باز است، در حالی که وعده های غذایی ناهار و شام در قالب منوی آلاکارته سرو می شود.

هتل-نیپون-استانبول

3.هتل تایتانیک تکسیم استانبول
هتل تایتانیک به دلیل موقعیت عالی خود، پنج دقیقه پیاده روی از میدان تقسیم، علاوه بر اتاق‌های مدرن با تهویه مطبوع مرکزی، صفحه‌های تخت با کف چوبی، و حمام‌های زیبا، دارای یک حمام، یک استخر سرپوشیده نیز می‌باشد. ماساژ درمانی دارد و انواع غذاهای بین المللی لذیذ دارد.

هتل-تایتانیک-استانبول

هتل های 5 ستاره استانبول
1. هتل پوینت تکسیم استانبول
هتل پوینت تکسیم یکی از بهترین هتل های استانبول است که موقعیت عالی دارد، زیرا نزدیک به میدان تقسیم است و چشم اندازهای متمایز از تنگه بسفر را ارائه می دهد و اتاق هایی با دکوراسیون روشن با رنگ های طبیعی و پنجره های دو جداره ارائه می دهد. اقامتی آرام اتاق ها دارای امکانات مجلل مانند اتاق های عایق صدا، اتاق ها امکانات خانوادگی، امکانات اتاق VIP، سوئیت عروس و امکانات برای افراد با نیازهای خاص هستند. هر یک از اتاق ها و سوئیت ها دارای فضای ناهار خوری، حمام اختصاصی و تلویزیون صفحه تخت هستند و هتل دارای استخر، مرکز تناسب اندام مجهز، سونا، سولاریوم و مرکز سلامتی و اسپا می باشد.

هتل-پوینت-تکسیم
2.هتل دیوان تکسیم استانبول

هتل دیوان تکسیم یکی از بهترین هتل های پنج ستاره استانبول است که در مرکز تقسیم واقع شده است و شامل استخر سرپوشیده، مرکز سلامتی و اسپا، مرکز تناسب اندام، سونا، خدمات نظافتی، اتاق بخار و ماساژ بدن می باشد. و همچنین خدمات مختلفی مانند تور، صرافی، انبار چمدان، تحویل سریع و پذیرش و پذیرش 24 ساعته را ارائه می دهد. این هتل همچنین دارای امکانات عالی است که اتاق های عایق صدا، اتاق های عاری از مواد آلرژی زا و اتاق های خانوادگی است و این هتل دارای سه رستوران است که انواع غذاهای ترکی و بین المللی را ارائه می دهند.

هتل-دیوان-استانبول

3.هتل الیت ورد تکسیم استانبول
هتل الیت ورلد استانبول تکسیم یکی از بهترین هتل های پنج ستاره است که نمای بیرونی آن بسیار دقیق و جذاب طراحی شده است. اتاق‌های آن به سبک نئوکلاسیک طراحی شده‌اند و با دکوراسیون زیبا و رنگ‌های روشن تزئین شده‌اند. تمامی اتاق ها و سوئیت ها مجهز به جدیدترین خدمات لازم برای رفاه حال مشتریان می باشند و با بهترین انواع مبلمان و فرش های ترکی مبله شده اند که هر کدام دارای حمام مرمری متوسط ​​با جکوزی و کلیه ملزومات شخصی می باشد. هتل الیت ورلد شامل یک استخر سرپوشیده است که در تمام روزهای سال باز است، علاوه بر استخر کودکان، این هتل غذاهای لذیذ ترکی و بین المللی از جمله غذاهای ایتالیایی را ارائه می دهد.

هتل الیت-ورد استانبول


میدان تکسیم و خیابان استقلال استانبول

معروف‌ترین خیابان شهر استانبول یعنی خیابان استقلال علاوه بر زیبایی ‌های بافت قدیمی آن، مملو از فروشگاه‌ های جذاب است که حتی تماشای آن‌ ها می‌تواند تجربه‌ای دلنشین باشد. در میدان تکسیم و خیابان استقلال استانبول همواره نوازنده‌ ها، خواننده‌ ها یا بندهای موسیقی در حال نواختن موسیقی و خواندن ترانه هستند که قدم زدن در این بخش‌ ها را لذت‌ بخش می‌کند. خیابان استقلال همیشه پر از رهگذر می‌باشد و می‌توان گفت این بخش از شهر به صورت 24 ساعته زنده است، به همین ترتیب اگر با تور ترکیه به این شهر سفر کردید و هر زمان از شبانه روز تمایل به قدم زدن داشتید، حتما میدان تکسیم و خیابان استقلال استانبول را به عنوان یک گزینه مناسب در نظر داشته باشید.

خیابان-استقلال

رستوران های خیابان استقلال
پس از تکمیل رومینگ در میدان تقسیم و خیابان استقلال استانبول، گردشگر یا بازدید کننده تور استانبول با قیمت مناسب می تواند از غذا خوردن در یکی از رستوران های اطراف میدان و خیابان استقلال لذت ببرد، جایی که مجموعه ای از رستوران های فست فود بین المللی یا رستوران های محلی در منطقه تقسیم هستند، از جمله. :

رستوران المدینه یکی از معروف ترین رستوران های آنجاست و به خصوص در بین اعراب از شهرت زیادی برخوردار است، زیرا معروف ترین سرآشپزها به سرپرستی سرآشپز بوراک در آن کار می کنند و رستوران مدینه طیف وسیعی از غذاهای لبنانی و لبنانی را ارائه می دهد. غذاهای ترکی به شکلی جذاب همراه با پیشنهادهای شگفت انگیز.

رستوران سلطان احمد کفتیسی سلیم اوستا نیز وجود دارد که غذاهای ترکی مانند کوفته کبابی و سالاد لوبیا را سرو می کند.

همچنین رستوران 360 استانبول غذاهای زیادی از جمله غذاهای بین المللی، اروپایی و محلی ترکی ارائه می دهد و به دلیل قرار گرفتن در داخل ساختمانی که قدمت آن به قرن نوزدهم باز می گردد، متمایز است و منظره ای متمایز دارد.

رستوران-360-استانبول

سواحل نزدیک به میدان تکسیم

چندین ساحل نزدیک به میدان تکسیم وجود دارد که همگی آن ‌ها از جذابیت‌ بالایی برخوردارند. در لیست زیر چند مورد سواحل نزدیک به میدان تکسیم معرفی شده است:

پارک ساحلی کازلی چشمه: پارک ساحلی کازلی‌ چشمه یک ساحل بزرگ  است که می‌توانید به آن مراجعه کنید و از آرامش آن لذت ببرید. این پارک ساحلی منظره زیبای جزایر پرنس را دارد که از تماشای آن لذت خواهید برد. همچنین امکان آب‌تنی در دریای مرمره نیزدر این پارک ساحلی وجود دارد.
یشیلکوی چیروز: یشیلکوی چیروز یک خز ساحلی کوتاه است که در برخی زمان‌های سال شلوغ می‌شود. این ساحل برای استراحت فضای مناسب دارد.
های بیچ کلاب: های بیچ کلاب در روزهای یکشنبه شلوغ است. اما در باقی روزها دارای هوای عالی و مناظر خیره‌کننده می‌باشد که برای آب‌تنی و استراحت مکانی عالی است.
فلوریا گونش: ساحل فلوریا یکی از محبوب‌ترین سواحل دریای مرمر است که 800 متر وسعت دارد و برای استفاده از امکانات باکیفیت آن نیاز به پرداخت ورودی می‌باشد. از امکانات درجه یک ساحل فلوریا می‌توان به 2 برج نجات غریق، 1500 سایه‌ بان و نیمکت، 42 سرویس بهداشتی، 48 دوش آب و یک پارکینگ با ظرفیت 300 ماشین اشاره کرد. در فضای این ساحل تفریحات آبی، والیبال ساحلی و موسیقی در جریان است.
آتارلی: ساحل آتارلی جایی است که می‌توانید در کنار خانواده و فرزندان به آب‌تنی بپردازید. یک فضای خانوادگی و آرام در ساحل آتارلی وجود دارد که برای استراحت و ریلکس کردن عالی است.

ساحل-فلوریا-گونش
مجسمه میدان تکسیم استانبول

مجسمه میدان تکسیم که به "گرامی‌داشت استقلال" معروف است یکی از بناهای تاریخی مهم شهر استانبول است. این بنای زیبا توسط یک مجسمه‌ساز اهل ایتالیا به نام "پیترو کانونیکا" طراحی و با کمک مردم ترکیه ساخته شد که در سال 1928 میلادی از آن رونمایی کردند. این بنا در واقع به یاد آتاتورک، مؤسس جمهوری ترکیه ساخته شده است که تمام کسانی که مجسمه آن‌ها در میدان تکسیم است، افرادی تاثیرگذار در استقلال ترکیه هستند. در ردیف جلو، آتاتورک، مارشال چخماق، عصمت اینونو و در ردیف عقب دو ژنرال روسی که به نشانه قدردانی از کمک‌های ولادیمر لنین در زمان جنگ، مجسمه آن‌ها در این بنا قرار گرفته است.

مجسمه-میدان-تکسیم استانبول